magnez-b6.pl

Cenne witaminy

Cenne witaminy

Cenne witaminy

W zakresie witamin warto stwierdzić przede wszystkim to, że są one wręcz podstawą naszego prawidłowego funkcjonowania. Nie można mieć zdrowego organizmu, jeżeli w nim nie jest dostarczana odpowiednia porcja charakterystycznych cennych i wartościowych witamin. Witaminy nie pojawiają się w naszym organizmie samoczynnie, nie występują samodzielnie, ale uzyskiwane są z naturalnej żywności, ze środowiska, z tego czym się konkretnie żywimy a także co pijemy. Warto zatem rozsądnie i odpowiedzialnie kształtować swój codzienny jadłospis i przy tym zważać na to, aby nasza dieta była zbilansowana i różnorodna. Dzięki temu możemy zapomnieć o konieczności faszerowania się sztuczną suplementacją. Dieta ma być naturalna i pochodzić z wielorakich artykułów spożywczych, jakie zafundujemy swojemu organizmowi. Dzięki witaminom możliwy jest na przykład wzrost aktywności życiowej, znacząca poprawa jakości włosów, skóry, paznokci, cery.

Do tego mamy więcej energii, nie chorujemy i jesteśmy w naprawdę dobrej formie ogólnej oraz samopoczuciu. Wśród podstawowych rodzajów witamin, jakie są niezbędne do tego, żeby nie zaniedbać naszego organizmu zalicza się przede wszystkim te składniki z grupy B. Wszystkie one są określane najczęściej jako witaminy B – kompleks, bowiem łącznie dostarczane organizmowi powodują poprawę jego funkcjonowania. Ogólnie wszystkie witaminy z tej kategorii są łatwo zdobywane w poszczególnych wyrobach żywnościowych, w tym w wątrobie, w pełnych ziarnach oraz w drożdżach piwnych.

Przyjrzyjmy się teraz krótko poszczególnym z nich. Zacznijmy od witaminy B, która inaczej określana jest fachowo jako tiamina. Jest to taki składnik, który powinien wystąpić w naszym organizmie aby zapewniał należytą prace naszego układu nerwowego. Dzięki temu zapewnia nam opanowanie, spokój, harmonię, nie popadamy w stany depresyjne, lękowe, urojenia. Dodatkowo zapewnia nasze dobre samopoczucie. Jeszcze co innego to to, ze witamina b1 ma sposobność wpływania na normowanie pracy naszych komórek nerwowych. W związku z tym, to dzięki tiaminie posiadamy większą porcję energii . Wszystko za sprawą przekształcania węglowodanów, które jest możliwe właśnie przez obecność w organizmie odpowiedniej dawki tiaminy. Musimy wiedzieć, że witamina B1 jest idealna do wspomagania serca oraz zmagania się z chorobami takimi jak na przykład choroba wieńcowa serca.

Niestety musimy liczyć się z tym, że wielokrotnie niestety dochodzi do wypłukiwania witaminy B1 z naszego organizmu, co wynika z nadmiernego spożywania kawy czy tez herbaty. W nich zawarta jest właśnie kofeina czy też inne mocne składniki, jakie wyniszczają nawet odpowiednio dostarczoną w porcjach witaminę tiaminę. Niestety także na niekorzyść pod tym względem działają leki moczopędne, jakie również przyjmowane zbyt często przyczyniają się do wydalania z organizmu witaminy tu charakteryzowanej.

Warto wiedzieć, że tiamina znajduje się w zielonym groszku, w słoneczniku, w fasoli, w groszku, w soi. Jeżeli chodzi o kolejną witaminę z grupy B, to jest to ryboflawina czyli inaczej rzecz biorąc popularnie nam znana witamina B2. Opiera się one na wytwórstwie ogromnej ilości niezbędnych w naszym organizmie czerwonych krwinek. Ciałka te produkowane są przez witaminę B2 razem z żelazem. Musimy jednakże pamiętać, że brak odpowiedniej porcji tej witaminy na co dzień może prowadzić do kłopotów z wytwórstwem tychże krwinek a w konsekwencji przerzucić się na chorobę zwaną anemią. Niemniej jednak nie tylko w produkcji tych krwinek wyróżnia się witaminę b2. Jest ona idealnym składnikiem przemiany tłuszczów. Dodatkowo występuje ona w procesie przekształcania węglowodanów a także białek.

Nie zapominajmy również i o tym, że uczestniczy w syntezie hormonów tarczycy. Jest odpowiedzialna za tworzenie się stosownej bariery ochronnej naszego organizmu, która chroni przed drobnoustrojami. Jest tez witamina ryboflawina bardzo przydatna w urodzie – poprawia jakość włosów i cery. Dodatkowo łagodzi stany menstruacyjne. Witaminę b2 znajdziemy w kalafiorze, w soczewicy, w dyni, w malinach, w groszku czy też jarmużu, w brukselce czy też awokado.

Kolejnym rodzajem cennej witaminy z grupy B jest witamina B3 idąc według porządku. Jest ona inaczej określana jako niacyna czy też witamina PP. Musimy wiedzieć, że jest ona odpowiedzialna za prawidłową prace układu nerwowego a także za brak migren, szumienia w uszach czy zawrotów głowy lub zasłabnięć. Występuje w soczewicy, w szpinaku, w kukurydzy, w melonie, wiśniach, czarnych porzeczkach, kapuście, ziemniakach.

Następnym rodzajem witaminy z grupy B okazuje się pirydoksyna a zatem witamina B6. Poprawia samopoczucie, ale też i łagodzi objawy zespołu przedmiesiączkowego. Jest dostępna w zielonym groszku, w ziemniakach, kapuście, w fasoli. Jest dobra dla kobiet będących w stanie błogosławionym, bowiem ogranicza wymiotowanie. Na koniec jeszcze krótka wzmianka o kwasie foliowym czyli witaminie B9. Jest ona idealna i wymagana dla pań w ciąży. Nie da się też ukryć, że sprzyja właściwemu rozwojowi płodu, bez żadnych wad wrodzonych. Dodatkowo nie zapominajmy także o kwasie pantotenowym czyli o witaminie B5. Jest ona idealna dla ludzi chorujących na stany bólowe głowy, bowiem je redukuje. Zmniejsza także objawy kataru siennego oraz alergii.

Wpis zawdzięczamy